etiquette en tafelmanieren

           



DIENSTEN: ZAKENMANIEREN

Aan de hand van een gefingeerde afspraak met een denkbeeldige cliënt nemen we de volgende zaken door:
  • Het praktische nut en het belang van goede manieren, en het verschil tussen etiquette en wellevendheid.

  • We bespreken onderwerpen als begroeten, zichzelf en anderen voorstellen, meelopen met relaties en tutoyeren; daarnaast het aanknopen en afbreken van contacten op recepties.

  • Waarop letten bij visitekaartjes, correspondentie en uitnodigingen, (mobiel) telefoneren en e-mails. Het houden van een korte speech.

  • Tips over zakelijke kleding en houding.

  • Hoe spreken wij verzorgd Nederlands? Suggesties en hulpmiddelen.

  • Daarnaast behandelen wij zaken als aanspreken, punctualiteit, toezeggingen en fouten.

 
 Nahnya barones van Voorst tot Voorst

Zakenmanieren
Beoordeling van cursisten m.b.t.:
Inhoud: score 4,2 op schaal van 5
Trainer: score 4,6 op schaal van 5.