DIENSTEN: ZAKENMANIEREN
Aan de hand van een gefingeerde afspraak met een denkbeeldige cliënt
nemen we de volgende zaken door:
- Het praktische nut en het belang van goede manieren,
en het verschil tussen etiquette en wellevendheid.
- We bespreken onderwerpen als begroeten, zichzelf en anderen
voorstellen, meelopen met relaties en tutoyeren; daarnaast het
aanknopen en afbreken van contacten op recepties.
- Waarop letten bij visitekaartjes, correspondentie en uitnodigingen,
(mobiel) telefoneren en e-mails. Het houden van een korte speech.
- Tips over zakelijke kleding en houding.
- Hoe spreken wij verzorgd Nederlands? Suggesties en hulpmiddelen.
- Daarnaast behandelen wij zaken als aanspreken, punctualiteit, toezeggingen en fouten.
|
|
|
Zakenmanieren
Beoordeling van cursisten m.b.t.:
Inhoud: score 4,2 op schaal van 5
Trainer: score 4,6 op schaal van 5.
|
|
|